Boldogságórák a Landorhegyi iskolában |
|
Iskolánk sikeresen pályázott, és elnyerte a „Boldog Iskola” címet, amelynek következtében a 2018/19-es tanévben bekapcsolódott a Jobb Veled a Világ Alapítvány „élménypedagógiai programjába”, a Boldogságóra programba –egy tanulócsoport (a 6.a osztály) részvételével. (E tanévtől közel 6000 pedagógus és 100.000 gyermek vesz részt boldogságórákon országszerte!) Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében a Boldogság Intézet szakmai csapata (Prof. Dr. Bagdy Emőke, Prof. Dr. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológiai Laboratórium vezetője és Bagdi Bella, a Boldogság Intézet vezetője és az oktatási-nevelési intézményekbe bevezetett Boldogságórák elindítója) egy teljes programot dolgozott ki a diákok boldogságra való tanítására. „A Boldog Iskola program célja: a pozitív pszichológia kutatásainak eredményeire építve és annak módszereit alkalmazva a tanulók ismerjék meg a boldogság fő összetevőit. Mindeközben olyan gyakorlatok elvégzésére inspiráljuk őket, amelyek – a boldogságkutatók tapasztalatai alapján – hozzájárulnak a gyerekek boldogságszintjének növekedéséhez.” (www.boldogsagora.hu/tajekoztato) Számos vizsgálat bizonyítja, hogy a Boldogságórák csökkentik a tanulók szorongását, miközben erősítik önbizalmukat. Segítik testi-lelki egészségük megtartását, az iskolában is jobban teljesítenek. Megtanulják:
A teljes Boldogságóra program 10 egymásra épülő témából áll, amelyek fokról fokra (hónapról hónapra) ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. A megvalósításhoz sok-sok ötletet és módszertani segítséget kapnak a csatlakozó iskolák-pedagógusok. Az egyes témakörök sorrendben: Boldogságfokozó hála
Várható „eredmény: optimista, magabiztos és kitartó gyerekek, akik megoldandó feladatként kezelik a mindennapi kihívásokat, észreveszik az élet szépségeit, az örömteli pillanatokat, és boldog, határozott, pozitív énképpel rendelkező iskolássá, majd felnőtté válnak.” (http://boldogiskola.hu/)
Összegzésképpen elmondható, hogy a Boldogságóra program érzelmi intelligenciát, egész személyiséget fejlesztő program, pozitív életszemléletre nevel, a boldogságra való képességünket fejleszti, ami önkiteljesedésünk legfőbb előmozdítója.
NEVELJÜK BOLDOGSÁGRA IS A GYEREKEKET A LANDORHEGYIBEN!
Rákóczi Marianna pedagógus |